تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

سازمان ملل: جنگ اوکراین باید متوقف شود | چشم‌اندازی برای پایان درگیری‌ها نیست

  • کد خبر: ۲۰۵۵۳۰
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
سازمان ملل: جنگ اوکراین باید متوقف شود | چشم‌اندازی برای پایان درگیری‌ها نیست
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی درباره جنگ اوکراین با تاکید بر اینکه این جنگ باید متوقف شود، گفت: ما در آستانه سومین سال از شدیدترین درگیری مسلحانه در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم هستیم و هیچ چشم‌اندازی برای پایان این درگیری دیده نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خانم رزمای دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی روز چهارشنبه به وقت محلی در نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ درباره اوکراین افزود: تلفات جنگ اوکراین، بی معنی و از نظر مرگ، ویرانی و بی ثباتی، فاجعه‌بار است. فکر کردن به عواقب این جنگ وحشتناک است و باید متوقف شود.

این مقام ارشد سازمان ملل اظهار داشت: در هفته‌های اخیر، اوکراین متحمل بدترین حملات از زمان آغاز جنگ غیرقانونی شده است. در طول تعطیلات سال نو میلادی، موشک‌ها و پهپادهای روسیه مکان‌های متعددی را در سراسر اوکراین از جمله در مناطق کی‌یف، لویو، خارکف، خملنیتسکی، دنیپروپتروفسک، سومی، چرکاسی، اودسا و زاپوریژیا اوکراین هدف قرار دادند.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: در خرسون، آپارتمان ها و یک مرکز پزشکی و همچنین یک ایستگاه راه‌آهن مملو از صدها غیرنظامی که در انتظار پیاده شدن بودند، مورد حمله قرار گرفت.

دی کارلو گفت: از زمان آغاز تهاجم گسترده روسیه، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر کشته و زخمی شدن ۲۹ هزار و ۵۷۹ غیرنظامی را تأیید کرده است که شامل مرگ ۱۰ هزار و ۲۴۲ نفر از جمله ۵۷۵ کودک و مجروح شدن ۱۹ هزار و ۳۳۷ نفر از جمله یک هزار و ۲۶۴ کودک می شود.

وی تصریح کرد: کمیساریای عالی حقوق بشر تخمین می زند که فقط بین ۲۹ دسامبر تا ۲ ژانویه، در حملات روسیه ۵۱۹ غیرنظامی در اوکراین مجروح شده‌اند که شامل ۹۶ کشته و ۴۲۳ زخمی هم می شود.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل گفت: تنها در ۲۹ دسامبر، ۵۸ غیرنظامی در حملات پهپادی و موشکی روسیه در سراسر اوکراین کشته و ۱۵۸ نفر مجروح شدند. این بالاترین تعداد تلفات غیرنظامیان در یک روز در کل سال ۲۰۲۳ بود.

وی افزود: غیرنظامیان در مناطق درگیری بیشترین عواقب حملات موشکی، پهپادی و توپخانه را متحمل می شوند. ۶۹ درصد از کل تلفات غیرنظامیان در مناطق دونتسک، خارکف، خرسون و زاپوریژیا اوکراین ثبت شده است.

دی کارلو اضافه کرد: تأثیر جنگ بر کودکان به ویژه وحشتناک است. از زمان شروع جنگ، تقریباً دو سوم کودکان اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. حدود ۱.۵ میلیون کودک اوکراینی در معرض خطر استرس پس از سانحه و سایر شرایط سلامت روان هستند.

وی ادامه داد: حملات موشکی و پهپادی در مناطق شهری پرجمعیت باعث آسیب جدی به زیرساخت های غیرنظامی می شود. حملات اخیر روسیه به حداقل هشت مدرسه و ۱۰ مرکز بهداشتی از جمله یک زایشگاه آسیب رساند یا آنها را ویران کرد. در مجموع، هفت هزار مدرسه برای کودکان اوکراینی غیرقابل دسترس است و حق تحصیل آنها محدود شده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: ما به صراحت تمام حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی، در هر کجا که رخ دهد و هر کسی که آنها را انجام دهد، محکوم می کنیم. چنین اقداماتی ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی است و باید فورا متوقف شود. همه طرف های ذیربط باید قوانین بین المللی، به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی را در رفتار با اسیران جنگی رعایت کنند.

دی کارلو همچنین افزود: ما همچنین عمیقاً در مورد رفاه کودکان اوکراینی که به روسیه برده می شوند، نگران هستیم. ما بر نیاز بازگشت فوری آنها نزد خانواده هایشان در اوکراین تأکید می کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->